Δευτέρα, 5 Ιουλίου 2010

ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ

Η Ελληνική παράδοση τα λέει ΛΑΧΝΙΣΜΑΤΑ εμείς στο Στρυμονικό απλώς τα ξέρουμε ως περιπαιχτικά ποιήματα , χωρίς κανένα νόημα που λέγονταν πριν από κάθε παιχνίδι . Τις περισσότερες φορές , ύστερα φυσικά από αντεκλίσσεις και μικρές φασαρίες , καθόριζαν ποιος θα ξεκινήσει το παιχνίδι και συχνά τη μοίρα του καθενός στο μέσα σε αυτό . Είναι πολλά εμείς όμως βρήκαμε ευτά που λέγαμε στο Στρυμονικό Σερρών .


1 )  

Α μπε μπα - μπλομ - .
Του κίθε - μπλομ .
Α μπε μπα - - μπλομ του κίθε μπλομ . Μπλιμ - μπλομ .
Σαν θα πας εκεί , στη Βόρειο Αμερική ,
θα δεις τον Ερμή να παίζει μουσική .
Όλα τα κοιτώ , σαν παιδί κουτό ,
την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό .
Α μπε μπα - μπλομ - .
Του κίθε - μπλομ .
Α μπε μπα - - μπλομ του κίθε μπλομ . Μπλιμ - μπλομ .

2 )

Ένα δύο τρία .
Πήγα στην κυρία .
δωσε Μου " ένα μήλο .
Μήλο δαγκωμένο .
δωσα Το « στην κόρη .
αγόρι εν « Έκανε » .
βγαλε Το " Θανάση .
Σκούπα και φαράσι .


3 )  
ένα Ανέβηκα σ ' βουνό
και είδα ένα γουρούνι .
Το κοίταξα καλά - καλά
μοιαζε Και σου » στη μούρη .
Γω , γω , γω ,
Συ , συ , συ ,
Το γουρούνι είσαι εσύ !



4 )

Άκατα , μάκατα ,
σούκουτου μπε ,
άμπε , φάμπε ,
ντο μινέ ,
άκατα , μάκατα ,
σούκουτου μπε ,
άμπε , φάμπε ,
βγες .

5)

Τζένη Καρέζη , Κώστας Κακαβάς

Αλίκη Βουγιουκλάκη

βγαίνω και τα φυλάς !
 
6 )
 
Ενι μένι
Ένι μένι
Ντου ντου μένι
Τρία ρομ
Κάζακομ
πιφ τα λεβάντα πιφ
 

7 )

Εχω μια πάπια
που κάνει δέκα αυγά
κι έχω κι άλλη μία
που κάνει δεκατρία
ένα - δύο - τρία ...
.... έντεκα , δώδεκα , δεκατρία
 
8 )

Αλφα , βήτα
κόψε πίτα
δος και με
και του Νικήτα .
 
9 )
 
-Πως τη κάνουν τη μπουγάδα ?
- Με νερό και σαπουνάδα
- και μια χούφτα γαλατάδα

 
10 )
 
Αγγελικούλα ζάχαρη , Αγγελικούλα μέλι
Αγγελικούλα κρύο νερό που πίνουν οι αγγέλοι .
Η Αγγελικούλα αρρώστησε , της βάλανε αβδέλλες
και τρέχανε τα αίματα σαν κόκκινες κορδέλες .


11 )

Ανέβηκα στην πιπεριά
να κόψω ένα πιπέρι
κι η πιπεριά τσακίστηκε
κοψε και μου ' το χέρι .
μου Δωσ ' το μαντηλάκι σου
το χρυσοκεντημένο
να δέσω το χεράκι μου
που είναι ματωμένο .

12 )

Εν ντε τρουά
αγγινάρες με κουκιά
κόκκινες καλές ντομάτες
δυο δεκάρες η οκά .

13 )

Η ώρα είναι μία 14,
περνάει η αστυνομία .
Η ώρα είναι δύο
περνάει λεωφορείο .
Η ώρα είναι τρεις
περνάει ωτομοτρίς .
( ή δεν περνάει πια κανείς )
Μία δύο τρεις .



14 )

Τρεις εφτά είκοσι μία
κι ο παπάς τριάντα μία
βάζω στοίχημα μετάξι
πως θα βγουν αυτά δεκάξι
κι όποιος βγει
θα τα φυλάξει

15 )

Έχω μια παπιά
που κάνει δέκα αυγά .
Έχω κι άλλη μία
που κάνει δεκατρία .
Ένα , δύο , τρία ...... δεκατρία




Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails